Zadbaj o nogi. Zasady zdrowych nóg.

2019-10-04
Zadbaj o nogi. Zasady zdrowych nóg.Mimo tego iż dolegliwości nóg m.in. opuchlizna, dają o sobie znać głównie latem to warto dbać o nie przez cały rok. W końcu opuchnięte nogi czy bardziej widoczne żyły to nie tylko wynik wysokich temperatur ale np. kilkugodzinnej pracy za biurkiem, niewyspania, a nawet złych nawyków żywieniowych. Warto przyjrzeć się nogom pod kątem estetyki i zdrowia. Pamiętajmy, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Jak więc dbać o nogi?

Po pierwsze warto zwrócić uwagę na to co jemy. Zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy to dzień jest krótszy, a nasza aktywność fizyczna mniejsza, ciało ma większą tendencję do odkładania tzw. boczków. Dieta szczególnie w tym okresie powinna być lekkostrawna, nakierunkowana na większą ilość warzyw czy owoców, które dostarczą niezbędnych witamin i przyczynią się do lepszego samopoczucia. Pamiętajmy również o nawadnianiu organizmu. Nasze ciało nie tylko latem potrzebuje odpowiedniej ilości wody, aby prawidłowo funkcjonować, zima również, mimo tego, że w mniejszym stopniu odczuwamy pragnienie. Prawidłowe nawodnienie zagwarantuje brak opuchniętych kostek!

Drugim aspektem, który warto poruszyć jest aktywność fizyczna. Otyłość czy nadwaga jest jedną z najczęstszych przyczyn problemów z krążeniem. Nie mówimy tu o codziennych morderczych treningach, ale chociażby o regularnych spacerach, pływaniu raz w tygodniu czy o nordic walking czyli marszu z kijkami z koleżanką 3 razy w tygodniu po godzinie. Jeśli Twoja praca to ponad 7 godzin za biurkiem, warto od niego odejść co jakiś czas na kilkanaście minut, poruszać się. Jeśli pracujesz głównie fizycznie, na stojący pamiętaj z kolei o siadaniu, wyciągnięciu nóg, uniesieniu ich do góry. Pozwoli to w szybki sposób pozbyć się zmęczenia.

Leki, które przyjmujemy także mają wpływ na kondycję nóg. Jeśli więc stosujesz np. leki przeciwzapalne, antydepresyjne czy na nadciśnienie i borykasz się z problemami choroby nóg warto zapytać lekarza czy leki te nie spowodują nasilania objawów. Podobnie jest z antykoncepcją. Mitem jest to, że po tabletkach antykoncepcyjnych tyjemy. Mamy je po prostu źle dobrane, a hormony w nich zawarte powodują np. zatrzymywanie wody w organizmie i nabrzmiałe nogi. Warto więc pytać dla własnego zdrowia! Jeśli jesteśmy już przy temacie leków można też zainwestować w preparaty czy suplementy z wyciągiem z kasztanowca, który sprawdza się przy leczeniu żylaków, opuchlizny a także pozwala pozbyć się wrażenia ciężkich i zmęczonych nóg. Pamiętaj jednak, że same suplementy nie pomogą jeśli np. nie zmienisz swojego trybu życia czy diety!

Warto przy tym temacie poruszyć także obuwie. Tak, tak. Dobrze dobrane buty to również gwarancja zdrowych nóg. Oczywiście zgadzamy się ze stwierdzeniem, że wysokie obcasy nie sprzyjają dobrej kondycji nóg, ale przecież nie możemy powiedzieć, żeby z nich całkowicie zrezygnować. Optymalna wysokość obcasa, przy której nogi się nie męczą to 8,5 cm. Buty skórzane, z odpowiednią wentylacją czy dobrym profilem i przede wszystkim nie za ciasne również mają znaczenie i przyczyniają się do zachowania prawidłowego krążenia krwi.

Tak więc, do dzieła! Samo nic się nie zrobi!
Pokaż więcej wpisów z Październik 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel